Jornada per Palestina, una marató de cultura i solidaritat
Dissabte 14 de març desde les 10:30 h al Castell d’Alaquàs i la plaça de la Constitució.
El col·lectiu de músics Sedajazz, referent internacional de l’escena jazzística i l’Ajuntament d’Alaquàs organitzen a Alaquàs la celebració de la III Jornadax per Palestina el dissabte 14 de març. La jornada tindrà lloc al Castell d’Alaquàs (carrer Pare Guillem, 2) i la plaça de la Constitució.
Des de les 10:30 hores i fins a la nit, el poble de l’Horta Sud es transformarà en un espai de resistència cultural on la música, l’art tèxtil, la gastronomia i el pensament crític convergiran per a visibilitzar la situació a Palestina i celebrar la resiliència de la seua població.
La jornada oferirà un ventall sonor que abasta des del jazz fins a l’indie i el rap. Entre les agrupacions confirmades destaquen la Jove big band de Sedajazz, la Happy Band, els Splash Roasters i Roxie Heart, que tocaran en els diversos escenaris habilitats.
A més de la música, el programa inclou activitats formatives i creatives com els tallers “Cartes a Gaza” (infantil), Brodat Palestí (per Tatreez València) i Pintura sobre Tela (Espontània Laboratori Tèxtil). Així com un mercat ambulant amb venda de productes solidaris durant tot el dia.
La III Jornada per Palestina busca la sensibilització política i social. Al matí, una taula redona reunirà col·lectius com Voces por Palestina, BDSPV, Xarxa Universitària per Palestina i la Global Sumud Flotilla. I a la vesprada, comptarà amb connexions internacionals d’alt valor testimonial:
• Yanal Staiti (Al Kamandjati) oferirà la xarrada en línia “L’ensenyament musical en Palestina”.
• El director de l’associació Freunde Palästinas compartirá la situació actual en el terreny.
• El tancament serà a càrrec de l’activista Salma Alhakim, qui presentarà la pel·lícula La Torre, seguida d’un col·loqui en línia amb el seu director, Mats Grorud.

